Profitabilne dezinformacije

09:25 01. 11. 2022. FoNet | Vera Barišić

NJUJORK - Kompanija Gugl usmeravala je prihod od reklama internet stranicama koje šire lažne informacije u Latinskoj Americi, Africi i Evropi, uključujući Srbiju i Bosnu i Hercegovinu, navodi se u istraživanju američke organizacije za istraživačko novinarstvo Propablika, preneo je Glas Amerike.

"Najveća analiza ikada oglasne prakse Gugla na veb stranicama koje nisu na engleskom jeziku otkriva da ovaj tehnološki gigant čini dezinformacije profitabilnim", stoji u tekstu Propablike, uz napomenu da to ne rezultira samo zaradom za Gugl, već i prihodima potencijalno vrednim milione dolara za sajtove koji "dezinformišu i nanose štetu javnosti"“.

"U Srbiji, Hrvatskoj i BiH, trima balkanskim državama gde je demokratija krhka, 26 od 30 najproduktivnijih objavljivača lažnih i netačnih tvrdnji u regionu zarađuju novac od Gugla", navela je Propablika, kojoj je u istraživanju za Balkan pomogla organizacija Raskrinkavanje iz BiH. (kraj) vbr/bdr

Share: