Mikrobit rešava problem

14:19 26. 11. 2021. FoNet

BEOGRAD - Na četvrtom takmičenju u programiranju koji organizuje Britanski savet, u programu „Škole za 21. vek“, đaci iz beogradskih osnovnih škola imali su priliku da da pokažu na koji način su, uz primenu mikrobit uređaja, rešili probleme iz svog okruženja.

Tim učenika škole „Đura Jakšić“ iz Rakovice osvojio je prvo mesto sa pobedničkim projektom „Pametna učionica sa detekcijom zagađenja vazduha“, koji je prikazao na koji način na koji se mogu pratiti uslovi za održavanje nastave usled pandemije, ali i kako se može pratiti kontrola temperature, nivo osvetljenja u učionici uz postavljlen alarm za slučaj potresa i detekciju zagađenja vazduha.

Škola „Rade Drainac“ iz Borče zauzela je drugo mesto sa svojim projektom "Solarni pokretni sistem" koji pokušava da ponudi moguće rešenje povećanja efikasnosti solarnih ploča i na taj način poveća proizvodnju električne energije. Dok je treće mesto pripalo školi „Jelena Ćetković“, koja se bavila povećanjem bezbednosti i čuvanja lične imovine dece i njihovih porodica.

Uprkos pandemiji i online nastavi, učenici su uz podršku svojih nastavnika pokazali snalažljivost i posvećenost prilikom osmišljavanja i realizovanja različitih inovativnih projekata. Kako bi se osigurala bezbednost svih učesnika, proces prijave i samo takmičenje održani su onlajn. Odabrano je 12 najboljih timova koji su prezentovali svoje projekte žiriju.

"Svako takmičenje u kodiranju je izuzetna prilika da otkrijemo kako mikro:bit kodiranje i veštine rešavanja problema mogu pomoći u podizanju svesti i inspirisati inovativna rešenja za važne globalne probleme, poput klimatskih promena“, rekao je zamenik direktora misije Britanske ambasade u Beogradu Dominik Otvej.

Piter Braun, direktor za Srbiju i Zapadni Balkan pohvalio je timove đaka i nastavnika jer su novostečena znanja, veštine i kreativnost primenili u rešenjima kojima nastoje da pomognu svojim zajednicama u rešavanju izazova sa kojima se svakodnevno suočavaju.

Cilj programa, koji se realizuje u partnerstvu s nadležnim obrazovnim institucijama zemalja učesnica, je da milion učenika uzrasta 10-15 godina stekne veštine kritičkog mišljenja i rešavanja problema.

Osim toga, deca će usvojiti i praktične veštine programiranja i imati priliku za usavršavanje svojih veština kroz programiranje fizičkih uređaja (eng. physical computing). (kraj) dep

Share: