Dupliran broj porudžbina

10:40 14. 07. 2023. FoNet | Desk

BEOGRAD - Povodom Svetskog dana kebaba, koji se i ove godine obeležava 14. jula, Glovo, višekategorijska platforma koja omogućava pristup raznim vrstama i jelima na zahtev, predstavila je poslednje trendove u konzumaciji ćevapa u Srbiji.

Ovog 14. jula širom sveta obeležava se Dan kebaba. Popularno jelo se pravi po starim recepturama od komada mesa, ribe ili povrća na žaru ili na ražnju, poreklom sa istočnog Mediterana.

Njegovoj popularnosti doprineli su svetski putnici koji su ovo staro jelo doneli u nove krajeve koje bi otkrili.

Danas je kebab izuzetno popularno jelo koje se može naći u gotovo svakom kutku planete, a postaje sve popularnije jelo posle noćnog provoda.

Ljubav prema ćevapima u Srbiji najlakše je definisati brojevima. Prema podacima koje je otkrila platforma Glovo, prošle godine je na kućne pragove korisnika isporučeno blizu pola miliona ćevapa.

To znači da je skoro svakog minuta isporučen po jedan ćevap.

Takozvani Zlatni minut, u kojem je napravljen najveći broj narudžbina ovog jela, dogodio se 31. decembra u 18 časova i 11 minuta, kada su naručena čak 53 ćevapa!

Iako je potrošnja u Srbiji prilično konstantna tokom cele godine, apetit za ovo ukusno istočnjačko jelo raste početkom hladne sezone (novembar i decembar), ali platforma beleži i određeni porast narudžbi tokom ranog proleća (mart i april).

Za razliku od globalnog trenda gde je kebab definitivno opcija za večeru, Srbi preferiraju ćevape za ručak.

Podaci govore da se uglavnom naručuje oko 15:00 časova. (10,23%), 14:00 (10,11%) i 16.00, dok nedeljni vrhunac potrošnje raste od četvrtka do subote.

Tokom prethodne tri godine, Glovo u Srbiji beleži ukupan rast naručivanja ćevapa od čak 441%! Srbija je samo u 2022. naručila 102% više ćevapa u odnosu na prethodnu godinu.

Ovi podaci svrstavaju našu zemlju na šesto mesto na globalnom Glovo nivou, dok je u regionu Srbija treći po veličini potrošač, odmah iza Rumunije i Hrvatske.

Kao najveći grad, Beograd prednjači po broju narudžbina ćevapa. Ne manje od 65% svih porudžbina ovog ukusnog jela odlazi upravo na prestonicu.

Odmah iza su Novi Sad i Niš. Kada je reč o najvećem rastu potrošnje ćevapa u prošloj godini u odnosu na 2021. Zlatibor ubedljivo vodi sa porastom od skoro 2000%, dok je u Borči ljubav prema ćevapu povećana za skoro 392%!

U Srbiji Glovo ima blizu 1000 partnera restorana od kojih korisnici mogu da naruče ćevape.

Po broju partnera, ova cifra nas stavlja na peto mesto na globalnom Glovo nivou i drugo u regionu, odmah iza Rumunije! Inače, prema Glovo podacima, Srbija je na trećem mestu po broju partnera koji nude i ćevape u odnosu na ukupan broj restorana sa kojima Glovo sarađuje, što je približno jedna četvrtina ukupnog broja partnera.

U Srbiji postoji bar jedan vrhunski ljubitelj ćevapa. Naime, prema Glovo podacima, jedan korisnik je tokom čitave 2022. godine naručio ukupno 584 ćevapa, što je u proseku 12 komada svake nedelje.

Još jedan korisnik naručio je ćevape u vrednosti od skoro 12.000 dinara u jednoj porudžbini, i to iz restorana u Beogradu.

Dakle, ljubavi prema ćevapu u Srbiji ne manjka. Kao ni kvalitetnih majstora svog zanata koji ih prave i vrednih kurira koji ih donose na kućni prag. (kraj) dep/dj

Share: