Edukacija, standardizacija, profesionalizacija

11:44 23. 05. 2024. FoNet | Desk

BEOGRAD - Povodom Svetskog dana Facility menadžmenta (FM), održana je konferencija Održivost, tehnologije i facility menadžment: Gde smo danas.

U okolnostima u kojima kompanije kontinuirano rastu i umnožavaju i šire nepokretnosti, neophodo je da profesionalno upravljaju izuzetno vrednim resursom kako bi osigurale uložena ulaganja, povećale njihovu vrednost i obezbedile održivost ukupnog poslovanja, a Facility menadžment je jedna od ključnih funkcija koja to obezbeđuje.

Stručni program panela i prezentacija konferencije omogućio je šire sagledavanje trendova kao i budućih predviđanja na tržištu Srbije i regiona. Na konferenciju su predstavljenje značajne teme iz ugla automatizacije sistema upravljanja, efikasnih sistemskih rešenja za bezbednost objekata, kao i pitanja poštovanja ESG principa i standarda i posedovanje zelenih sertifikata iz ugla klijenata FM usluga.

„Izuzetno sam ponosan na činjenicu da broj članova u FMBAS-u stabilno raste, jer su renomirane kompanije koje su se do sada priključile asocijaciji osetile potrebu da učestvuju u radu i doprinesu rezultatu ove jedinstvene profesionalne platforme. Kao predsednik FMBAS-a, upućujem poziv svima koji se do sada nisu učlanili da nam se pridruže i da aktivnim učešćem doprinesu radu asocijacije i ali i sopstvenom kompanijskom rastu“, izjavio je  predsednik asocijacije FMBAS, ispred kompanije Marera Property Management Danilo Pušonja.

Zakonski zastupnik kompanije Tokata, Maksim Jovanović, istakao je ključne razloge za osnivanje FMBAS-a: „Da bi tržište nekretnina bilo održivo, energetski efikasno i zelena agenda ispunjena u predviđenom obimu, ključno je da se Facility menadžment sektor unapredi u svim oblastima. Neophodna nam je edukacija, standardizacija i profesionalizacija struke. To je osnovna misija asocijacije i svi naši kapaciteti jesu usmereni u tom pravcu.

Vizija naše asocijacije je osnaživanje Facility menadžment industrije kroz program edukacija, sa fokusom na održivi razvoj i podizanje vrednosti nekretnina. Misija naše asocijacije je jačanje poslovne mreže i kreiranje sveobuhvatne edukativne platforme za razvoj profesionalaca u oblasti upravljanja i odžavanja. Tako smo prošle godine imali svečano otvaranje sa panelima koji su se bavili temama od ključnog značaja za FM struku: značaj holističkog pristupa održavanju objekata, energetskoj efikasnosti, poslednjim industrijskim trendovima u svetu i kod nas, rekla je direktorka razvoja, tehničkih operacija i inovacija u kompaniji MPC Properties Jovana Cvetković.

Predstavnici renomiranih kompanija, poput Avalon RE, iO Partners, CBRE i druge značajne kompanije: Erste Bank, Generali osiguranje, Axians, Schneider Electric Srbija, Sauter, G4S, Absolute Support, Marera Guard, Facility menadžment asocijacija Rumunije, učestvovati su u panelima i prezentacijama i predstaviti dobru poslovnu praksu

Facility Management Business Association of Serbia (FMBAS) je nevladina, neprofitna organizacija posvećena promociji, edukaciji i pružanju podrške razvoju industrije Facility menadžmenta u Srbiji.

Osnovana je početkom 2023. godine, od strane tri vodeće kompanije koje posluju u segmentu izgradnje i upravljanja nekretninama, Marera Property Management, MPC Properties i TOKATA. (kraj) dep/dj

Share: