Korona - atak na luksuz

22:14 24. 08. 2020. FoNet

Beograd - Ogroman broj potrošača kupuje samo ono što im je stvarno neophodno, a smanjio se i udeo impulsivne kupovine koji je dominirao u modnoj industriji, rekao je Dragan Lončar, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu za Politiku onlajn.

Svuda u svetu, pa i kod nas, potrošači su slično reagovali na pandemiju. Potrošačka korpa je sužena na egzistencijalne proizvode svakodnevne potrošnje, a kod usluga prednost imaju kućna dostava namirnica, telekomunikacione usluge i elektronska trgovina, navodi Lončar.

Po njegovim rečima, značajno je umanjena diskreciona potrošnja. Pad beleži kupovina trajnih potrošnih dobara, izuzev računara, konzola za igrice i televizora. Drastičan je pad tražnje za automobilima, a o turističkim i ugostiteljskim uslugama, kao i uslugama u transportu "sada je već suvišno i pričati".

Kod trgovaca hranom u Srbiji promet je uglavnom očuvan, ali je promenjena struktura asortimana, time i zarade. Više se prodaje jeftin hleb, koji nosi manju dobit, nego pakovani sa semenkama, na kome se više profitira. Prodavci dečje garderobe, pelena i hrane više nego pre pandemije prodaju jeftinije artikle sa nižom maržom.(kraj) dep

 

 

 

Share: